Back on track: Eilandhoppen en walvissen! - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu Back on track: Eilandhoppen en walvissen! - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu

Back on track: Eilandhoppen en walvissen!

Door: ellenoorentim

Blijf op de hoogte en volg Ellenoor en Tim

09 November 2011 | Australië, Mooloolaba

Jaah, daar zijn we weer!
Na een kort bezoekje aan Nederland en een paar goede vluchten later, kwamen we op 9 oktober weer aan in Cairns. Het voelde al een beetje als thuiskomen! Rossi haalde ons op van het vliegveld en de hitte kwam ons al snel tegemoet! Pff, het is zomer geworden in Cairns! Dat betekende, boven de 30 graden en hoge luchtvochtigheid. Dus: richting Lagoon! Heerlijk! Omdat we natuurlijk al onderweg waren naar het zuiden voelden we al snel de behoefte om zo snel mogelijk weer de draad op te pakken (eigenlijk hadden we dit in NL al..). Dus de volgende ochtend na heerlijk geslapen te hebben in onze bus, vroeg op pad. Meteen zo'n 400km gereden naar de Wallaman Falls (zie foto). De hoogste drop-off van Queensland! En het was zeker de moeite waard, geweldig! Heel gaaf om te zien en indrukwekkend. Daarna een mooie camping opgezocht in het bos.

De volgende dag richting Townsville. Een plaats aan de kust met veel industrie. Daarvoor gingen we er natuurlijk niet heen...Het is ook de plek waar de ferry vertrekt naar Magnetic Island. We wisten nog niet zeker of we daarheen wilden, maar na een kort onderzoekje naar prijzen en accomodatie besloten we te gaan! En dat voelde als een mini-vakantie, spullen pakken voor een nachtje (de bus kon niet mee..te duur) en gaan!
Het heet Magnetic omdat het kompas van Cook op hol sloeg toen hij erlangs kwam rond 1770...
Toen we aankwamen stond er een Rolls Royce klaar om ons op te halen! Echt te gek! Met een schapenvacht als bekleding, superleuk!
Het hostel was geweldig, we sliepen in een luxe tent, met bed erin! En een ventilator, bedlampje, hangmat buiten en een tv-ruimte met banken...Heerlijk!
We besloten al snel een nacht bij te boeken! Daarna snel weer het eiland verkennen, naar Alma Bay gelopen, gesnorkeld en genoten van het uitzicht. Fish and Chips gegeten, zijn we toch niet zo'n fan van kwamen we achter ;). Heerlijk een dvd'tje gekeken, op de bank en lekker slapen! Volgende dag naar Florence Bay, DE plek volgens Rossi en de manager van het hostel om te snorkelen. Dus een lift in de Rolls richting de baai. Laatste 20 min. moesten we lopen. Superheet! De baai was inderdaad erg mooi, groot en het was er rustig. Dus hebben we daar heerlijk in de oceaan gelegen, veel roggen gezien, vissen en Tim zag een haaitje die er snel vandoor ging...Daarna gingen wij ook het water uit ;)! Haha!
Vandaar liepen we over een bergje naar Horseshoe Bay. Je leest het: dit eiland bestaat eigenlijk uit baaien! Geweldige plek! We dachten dat het een kort wandelingetje zou zijn...Dat was het niet. Tim had de tijd van zijn leven op die berg, lekker klauteren. Ik had het na 30 min. wel gezien, met 30 graden op een berg...geef mij de oceaan maar! Na 1 uur en 45 min. hoorden we eindelijk de verlossende golven!! Daar natuurlijk meteen het water ingesprongen en een pitcher bier besteld! HEERLIJK! In het hostel Mad Max gekeken, idiote film met Mel Gibson..(dank je Lauris...). De volgende dag terug naar Townsville en weer kilometers maken richting de Whitsundays!!
De 14e waren we in Airlie Beach, 'de poort' naar de eilanden. Al snel een race zeilboot geboekt: Boomerang. Na een uur zaten we op de boot,eerst wat bier ingeslagen en spullen gepakt voor 2 nachten op een boot.
We zaten met 15 mensen op de boot en een crew van 4. Het was echt te gek! Heerlijk zeilen rond de eilanden, snorkelen, duiken. Dolfijnen, vliegende vissen, veel anemonen, koraal en nemo's gezien! Het is echt een aquarium waar je in mag zwemmen...Wauw!
Het bekendste strand van de Whitsundays is White Haven. Het witste strand ter wereld met het fijnste zand. Echt adembenemend! Zo'n mooie plek! Daar zwommen de roggen en lemonsharks dichtbij het strand, kleine/gele haaitjes. Verder erg gezellig op de boot, beetje meehelpen met zeilen en vooral veel relaxen, heerlijk eten gemaakt door Jizz, de kok. En genieten van alles om ons heen. Dit was echt een supertrip!
Terug in Airlie Beach DE rugbywedstrijd gekeken met de mensen van de boot in Beaches. Tussen AU en NZ, dus beladen...Helaas verloor AU, maar geen rouwende mensen hier. The party still goes on!!

De dagen hierna vooral veel gereden, was wat minder te zien onderweg dus lekker doorgassen!! Onderweg op mooie gratis campings gestaan waar we kangoeroes bij een billabong zagen drinken...! De meeste kangoeroes die we in het wild zien, liggen namelijk dood langs de kant van de weg... Dus we waren blij dat we dit mochten zien!
Ook staan er vaak aardige Australiërs op die camping (met grijze haren, dat wel) die een praatje aangaan. Zo waren er ook Klaas en Pietje! Naar Australië gekomen in de jaren 50, na de oorlog, dus mooie verhalen van toen...
19 oktober kwamen we aan in Agnes Water en een plaatsje dat 1770 heet, Cook kwam hier volgens de bevolking voor het eerst aan land in Queensland, vandaar de naam.
Dit is de eerste plek waar we kunnen surfen!! Heerlijk! Geen zorgen over krokodillen in het water..
De 20e door naar Hervey Bay, hier vertrekken elke dag boten naar Fraser Island (grootste zandeiland ter wereld) en in die baaien kan je ook walvissen spotten!
Eerst maar eens zorgen voor roofbars! Surfboard van Tim moet namelijk op het dak, in de bus ligt 'ie een beetje in de weg.. Omdat die dingen erg duur zijn, gingen we langs 2e hands winkels en carwreckers om iets uit te vogelen..En zo zijn onze zelfbedachte roofbars ontstaan: Noodles, partytentstokken, 4 dure dikke bouten, wat moeren en tie-rips! Werkt fantastisch!
's Avonds een biertje bij een hostel, nog even een possum die bij ons kwam zitten en de bus in!
21e, vroeg naar de boten! Even afdingen en met de 'snelste en mooiste' boot mee: Spirit of Hervey Bay: Whale searching!!
Echt wat GAAF!!!!!! We hebben er behoorlijk wat gezien, ze zijn rond de 10-15 meter lang en springen uit het water, lekker windy op de boot (zie foto's..)en weer volop genieten van dit wonder van de natuur! Ook onderweg dolfijnen en een zeeslang gespot. Erg blij dat we dit gedaan hebben!

Even tot zover, anders wordt het verhaal te lang en raak je verveeld...en dat moeten we niet hebben!

Kus!

PS: Omdat de fotoruimte vol is van deze site en meer ruimte geld kost (en we dat niet hebben). Hebben we ook foto's op Picasa gezet. Dit is de link:

Hopelijk werkt dit! We doen dit bij alle reisverslagen, laten jullie even weten of het werkt? Dank je!

• 30 Oktober 2011 - 09:37

Paul Deurvorst:

is dit vroomshoops?

• 06 November 2011 - 15:06

Jeroen:

Vooral de naam van het tuinbedrijf, heel charmant inderdaad hahaha. Verder zie ik al dat jullie het nog steeds heeeeeel zwaar hebben daar. Hou vol!!!! haha

• 07 November 2011 - 18:05

Edu En Liaan:

Ik...wil....ook.... :-)

Mooie impressie hoor! Very nice. Hier is het nu grauw en grijs buiten, dat is ook mooi....als je favoriete kleur grijs is, dat dan weer wel...

Is het trouwens wel een tuinbedrijf dan Klean Kut? En niet zoiets als een 'brazilian-back-sack-and-crack-wax'...maar dan 'Down-Under-style? Mag je wel zeggen hoor, nothing to be ashamed of. Muwhahaha!

No worries.

Adios!!!

• 09 November 2011 - 10:21

Jan Van Der Sloot:

Ga zo meteen maar weer naar Tolbrug toe stikjaloers, maar ik gun het jullie van harte. Je mist hier niks, de godsganse dag het Wilders, Berlusconi,Griekenland en Euro gelul aan moeten horen is voorwaar geen pretje.
    Was ik maar 40 jaar jonger dan, ja dan !
    Groeten en een goede reis

• 09 November 2011 - 10:39

Henrike:

Zo, heb eindelijk jullie site te pakken gekregen via EJ. Maar als ik dit lees word ik wel heel jaloers zeg. Klinkt heerlijk en zeker beter dan bij GGZ je tijd doorbrengen...
    Geniet van het mooie weer, de leuke activiteiten en het 'vrije' gevoel.

• 25 November 2011 - 22:54

Juliette:

wauw, wat een helder water!! En wat ben ik jaloers dat die walvissen zo'n showtje aan jullie hebben weggegeven. De enige walvissen die Klaas en ik ooit hebben gespot lieten alleen hun staarten zien op de foto ;-)