Daintree National Park - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu Daintree National Park - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu

Daintree National Park

Door: ellenoorentim

Blijf op de hoogte en volg Ellenoor en Tim

10 September 2011 | Australië, Cooktown

Hi guys!

Het langverwachte verhaal over het noorden...Dit verhaal is toch een beetje te lang geworden, excuses...Maar we beloven: vanaf nu schrijven we niet zo vaak, dus je kunt het ook in stukjes lezen.

En: dank jullie wel voor al jullie lieve berichten/reacties en mailtjes. We reageren niet op alles, maar weet dat we alles lezen en het heel fijn vinden dat jullie af en toe ook iets laten horen!

We zijn terug in Cairns, voor de laatste keer.
We vertrokken donderdag 8 september richting Port Douglas, al links rijdend (geen probleem trouwens) langs de kust naar het noorden. Een prachtig stukje, ontdekten we al snel, want we zijn niet verder gekomen dan Palm Cove. Bij elk mooi uitkijkpunt even gestopt en gewoon genieten van het uitzicht over de oceaan..Heerlijk! In Palm Cove onze eerste camping te pakken. Aan de oceaan, net ver genoeg van het strand om de krokodillen te ontwijken. Best belangrijk want het blijkt dat er hier behoorlijk wat zitten en je kunnen verrassen als je met je tenen door het water gaat...

9 september maar meteen deze fijne beestjes bewonderen in een park. Daarna doorgereden naar Port Douglas, supermooie omgeving, rustig en heerlijk om te rijden. Ons busje doet het goed! 11 september, zondag, aangekomen in het Daintree National Park. Mooie stukken van dit tropisch regenwoud gezien (Unesco!). En een coole Cassowary in het wild mogen zien! En daar zijn er nog maar 1200 van op de wereld..dus best bijzonder!De 13e naar Cooktown! Het meest noordelijk waar je kunt komen met een busje zoals de onze...verder kan je alleen met een 4WD.
Cooktown klinkt erg avontuurlijk maar is het tegenovergestelde... Sinds de komst van James Cook in 1770, is er niet veel gebeurd in dit slaperige stadje, maar ja. De rit daarheen was leuk en we hebben het anker van de Endeavour kunnen zien! Beetje geschiedenis tijdens de reis is niet verkeerd, leren we ook nog wat! Vanaf daar iets terug gereden en de outback in. Daar is namelijk Split Rock, een plek waar de aboriginals rotstekeningen hebben gemaakt en goed te zien zijn, erg gaaf!
Weer verder naar het zuiden, naar de Wallabies!! Een plek waar Rock Wallabies leven en je ze kunt voeren.
En daarna een prachtig natuurverschijnsel gezien: The Curtain Fig Tree!! Echt: WAUW! In het regenwoud zijn natuurlijk veel mooie dingen te zien, maar dit is toch wel erg gaaf. Een boom die om een andere boom groeit, de oude boom valt half om en de nieuwe boom groeit door en zijn wortels vinden hun weg naar beneden...Gewoon een wonder, sprookjesboom! En al heel, heel oud!! Onderweg sliepen we op gratis of goedkope campings..of af en toe nog op een parkeerplaats. De overheid heeft ook mooie campings in de nationale parken. Zo sliepen we ook bij Lake Tinaroo. Die ochtend was het lekker wakker worden!
16 september kwamen we weer aan in Cairns, konden we weer lekker douchen en de BBQ gebruiken! De dagen in het National Park was er namelijk geen douche en geen winkel. Dus we hebben veel noodles gegeten, haha!
We willen snel verder naar het zuiden maar eerst: DUIKEN!!!
We hebben Rossi ontmoet (viavia) en zij werkt op een boot die naar het Great Barrier Reef (Unesco) gaat!
Gisteren eindelijk in de oceaan gelegen, 3 duiken gemaakt en ontzettend genieten van al het moois daar beneden! Heerlijk! Dat was zeker niet de laatste keer dat we duiken!!! Want we hebben nog geen haai gezien...
Morgen gaan we dan echt weg uit Cairns.
Richting Brisbane!

Liefs van ons x

PS: Zien jullie trouwens hoe warm het hier is...!!!30 graden! Heeeeerlijk...! :)

Picasa link:

• 11 September 2011 - 10:11

Bernard En Ria:

Beste Ellenoor en Tim,
    Jawel, gisteren geschreven en vandaag weer een nieuwsbericht.
    De spanning stijgt en de belangstelling is gericht op jullie nieuwe locatie, het
    Daintre National Park.
    Een fijne reis en we kijken uit naar jullie nieuwe verslag en de aansprekende foto's.
    En, tenslotte, waar ben je. nu doet het uitstekend, ook voor ons.
    Met hartelijke groeten,
    Bernard en Ria.

• 12 September 2011 - 17:32

Lia Van Halder:

getver, ik word stikjaloers als ik die foto's zie en ik hier in de wind en regen zit en niet te vergeten die vrijheid die de foto's uitstralen, geweldig.
    By the way: ik had nooit gedacht ooit eens van leven te willen ruilen met een surfplank haha.

Goed zo luitjes, goed bezig, en genieten maar weer!!!

• 16 September 2011 - 08:48

Eduard El Kangaroo :

Okay....ik weet dat er een tijdsverschil bestaat tussen Australië en Los Paises Bajos....maar wij wachten al een paar dagen met smart op jullie mooie belevenissen. Zeg effekes tegen die Postman dat ie an moet maak'n. Of zoals jullie huidige noorderburen zeggen: Plan Plan. :-) LOL!!!

Kusje op jullie voorhoofd.

*BuRP*

PS: Doe maar rustig aan, we zien jullie verhalen en pics vanzelf.

• 18 September 2011 - 11:10

Jaap&Astrid&Isabella:

wauw wat een mooie foto's van jullie trips en de locaties die jullie zien.
    We hebben met veel plezier barbquetim en diva Ellenoor gezien!
    Echt genieten het straalt er vanaf.
    Veel groetjes van Jaap, Astrid en Isabella. We komen een keertje langs
    :-) :-)

• 21 September 2011 - 02:27

Tim:

Even voor Lia...ruilen met een surfplank betekend dus ook de hele tijd onder het bed gepropt liggen en op het dak in de brandende zon, ondergepoept worden door vogels en vleermuizen, gewaxt worden, in het zand gesmeten en constant vieze voeten op je hebben staan...maar goed wie weet in je volgend leven...

• 21 September 2011 - 13:09

Maarten:

He Ellenoor en Tim!
    Heb vandaag jullie website pas ontdekt, maar wat een mooie dingen maken jullie weer mee! Moest erg lachen om het verhaaltje voor het slapen gaan en om Mon Coq!
    Veel plezier nog daar en tot laterrs!
    x vanuit Grun, Maarten