Op weg naar Surfers Paradise en Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu Op weg naar Surfers Paradise en Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu

Op weg naar Surfers Paradise en Byron Bay!

Door: ellenoorentim

Blijf op de hoogte en volg Ellenoor en Tim

28 November 2011 | Australië, Byron Bay

Weer een update vanuit Byron Bay!
We waren gebleven bij het afscheid van het Wildlife Hospital...

Na deze mooie week waren we van plan verder te reizen naar het zuiden, langs de kust.
Maar na deze 'werkweek' besloten we even lekker te relaxen. Dat hadden we wel verdiend dachten we ;)!

Dus hebben we eerst een paar dagen in Mooloolaba/Alexandra Headland en Maroochydore doorgebracht. Weer lekker wat hamburgers op de BBQ, ons vleesgehalte wat opschroeven en nog maar een dagje naar de dierentuin (als volunteer mogen we gratis naar binnen...).
Na een weekje waren we weer klaar om te gaan, het is misschien gek maar we gaan toch aan het reizen wennen. Dus hadden we er ook echt zin in, lekker in de bus, muziekje aan en gaan!

Eerst langs de Glass House Mountains. Een National Park dichtbij Beerwah, de Zoo.
Een groep bijzondere bergen. Onze meneer Cook vond ze in 1770 al erg mooi en heeft deze naam gegeven aan de bergen. Drie van deze bergen waren ooit vulkanen, we hebben natuurlijk een lookout opgezocht! Vanaf Wild Horse Mountain hadden we een adembenemend uitzicht.

Het is in deze week weer flink wat heter geworden, de zomer komt eraan! Dat roept ook elke Australiër als we erover praten.
En het voelde al zo ontzettend zomer door die 30 graden elke dag..maar je hoort ons niet klagen, heerlijk!

Na een stuk rijden kwamen we bij onze volgende gratis rest area: Cruice Park, vlakbij Woodford (klein dorpje). Dit was weer een erg mooie plek! Weer even een stukje bus schilderen. Er kwam een oude, grijze, hippie-bewonderaar met een VW bus die een mooie opmerking maakte over onze bus: 'You can write inspiration on your motorhome or you can BE an inspiration!'
(achter ons stond namelijk een motorhome met 'inspiration' erop.) Wat een wijze man ;)!
We stonden tussen de weilanden, met een supersterrenhemel en een volle maan.

Hier hoorden we ook over het Woodford Folk Festival, de grijze hippie vertelde dat het te gek is, veel muziek, 6 dagen lang en met nieuwjaarsdag een prachtige lantaarnoptocht, ook zou dit jaar de 'Dreamtime' deel uit maken van het festival. Dit is op zichzelf een aboriginal festival, die dus voor deze keer ook hier plaats zal vinden.
Na meer navraag begon het steeds meer op Lowlands te lijken, dus hier moeten we naartoe!! Bleek dat het meer dan 400 dollar is...tja, een beetje veel op dit moment voor ons...Tot iemand opmerkte dat je ook als vrijwilliger aan de slag kan! Oke, dat gaan we dus proberen!
Wordt vervolgd!

De volgende dag naar Bribie Island, net boven Brisbane. Hier kan je gewoon naartoe rijden, over een brug. Wat handig! Dus daar heerlijk tussen de Australiërs op het strand gelegen, dit is niet echt een plek voor toeristen, erg fijn dus!

13 november richting de Gold Coast!! Via Lake Somerset en Lake Wivenhoe, weer prachtig! Door de bergen, langs de meren...Het was zondag en alle Australiërs met een boot/jetski/hengel komen uit alle hoeken aangescheurd in hun 4WD om op het water te staan/liggen/varen etc. Erg gezellig dus.
Wij hadden dus als doel: Gold Coast.
De kust onder Brisbane tot Sydney ongeveer. Dus verder richting Surfers Paradise. Dit klinkt natuurlijk als The Place To Be!
Nou, dat is het niet...niet voor ons in ieder geval. Van veraf zie je de wolkenkrabbers al. Veel brallende, feestende toeristen en backpackers op straat. Alleen maar barretjes en op een rij: Mac, KFC en alle andere vreselijke shopjes..En nog het allervreemdste: geen enkele surfer in het water of op straat! En geen parkeerplek, dus we zijn meteen doorgereden!
We zijn uiteindelijk in de buurt van Tweed Heads gestopt en daar hebben we weer op een gratis rest area geslapen.

Op maandag 14 november kwamen we dan eindelijk aan in Byron Bay, volgens velen een fijne, relaxte plek, perfect om te surfen en een goede sfeer. We zullen zien! We hadden het idee hier wat langer door te brengen, te surfen en gewoon even lekker 'te zijn'.

Oh, om het even lastig te maken, we zitten hier weer een uur later! Dus het tijdsverschil met NL is nu 10 uur!

De eerste dag in Byron was al goed, inderdaad een fijn sfeertje. Wel aardig wat wannabe hippies, veel backpackers, maar het lijkt wel een goede plek.
Op een rest area in de buurt nog even de bus geschilderd en lekker bijkomen van deze trip richting het zuiden!

Meer over Byron Bay, de volgende keer...

Liefs x

(nog geen foto's, komt eraan)

En voor het eerst in de geschiedenis van de ellenoorentim-waarbenjij, de eerste woordjes van Tim op de site, omdat Ellenoor gewoon veel beter kan vertellen. Helaas kan ik nog geen mooie of nuttige feitjes opnoemen, maar wel een link naar weer geweldige foto's! Geniet ervan!

• 28 November 2011 - 04:06

Christel:

Leuk, leuk, leuk! Ik zie jullie helemaal rijden in jullie bussie!!!!
    Super!
    Knuffel van ons!

• 28 November 2011 - 09:56

Edu:

Well....hebben wij in NL nog iets bijzonders meegemaakt? Nou, die goeie ouwe Sint is weer in Nederland met z'n hulptroepen...en...en...Tja, dat was het wel weer een beetje. Voor de rest niets bijzonders...*bUrP*...

O ja, 't is bijna Kerst :-) Bij jullie tien uur eerder, dat dan weer wel.

Ow, en gisteren (zondag) RTL Travel gezien. Schijnt dat er bij jullie in de buurt een gigantische DIAMANT-mijn moet liggen, Een derde van alle diamanten ter wereld komt daar vandaan. Mocht jij (Tim) Ellenoor ten huwelijk willen vragen, dan kun je in dat 'mijn-gebied' ook een heuse ROZE-diamant kopen...die vind je daar ook. Of champagne-kleurig...wat je wil. Tot zover deze nuttige informatie.

Banjooooooo!

• 28 November 2011 - 12:03

Klaas:

Ik sluit mij aan bij de bijzonderheden die onze vrind Edu al heeft benoemd.
    Doen jullie nog aan het sinterklaasfestijn?
    Misschien wat om daar in te voeren, hahaha.

Hopelijk kan je nu echt je surfboard uitproberen Tim!!
    Ik verwacht wel een aantal actie foto's (en uiteraard ook van jou Noor!!).

Gaan jullie nog maar ff lekker genieten van het zonnetje (goed voor jullie aboriginal tintje), doen wij hier namelijk ook voor ons hollandse winter tintje.

Daaaaaag!!

• 28 November 2011 - 12:17

Els Bokhorst:

mag ik ook mee?lijkt me geweldig daar!xxx

• 28 November 2011 - 14:25

Moeder Van Lisa:

Helemaal super, die reis van jullie en al die foto's. En het zou wel geweldig zijn als jullie Lisa ontmoeten in Byron Bay. Wij zijn van de zomer in Australië en Nieuw Zeeland geweest. Fantastic!
    Veel plezier.

• 28 November 2011 - 23:47

Bernard En Ria:

Lieve Ellenoor en Tim,
    Afgelopen weekeinde hadden we het al over, dat onze vaste "Australische"lectuur vol wetenswaardigheden en rijke ervaringen op zich liet wachten. Jawel,
    binnen 24 uur is er weer een prachtige reportage over jullie, het land en de sfeer en cultuur.
    Een uitstekende vervolg gewenst en tot ziens en tot horens.
    Met hartelijke groeten van
    Bernard en Ria.

• 30 November 2011 - 12:56

Simone:

t klinkt allemaal echt super!!Jullie genieten echt van t leven, nice!!