Noosa, Australia Zoo, Brisbane! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu Noosa, Australia Zoo, Brisbane! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Ellenoor en Tim Tinselboer en De Putter - WaarBenJij.nu

Noosa, Australia Zoo, Brisbane!

Door: ellenoorentim

Blijf op de hoogte en volg Ellenoor en Tim

10 November 2011 | Australië, Beerwah

Lieve mensen!

Meteen door met de update!
Na de walvissen zijn we doorgereden naar het zuiden (en we zijn nog maar ergens in het midden..;)).
Richting Noosa! The place to be, volgens velen! Daar aangekomen regende het...hmm...toch even door het plaatsje gelopen, erg veel 'zien en gezien worden' publiek, dure winkeltjes, dure eettentjes...En geen geld, dus: wat doen we hier!? Dan maar op zoek naar een 2e hands surfboard voor moi, nog niet gevonden. Wat boodschapjes doen, bij de Mac gratis mail checken en nog steeds regen. Dus naar de bios! Three musketeers, prima tijdsbesteding, kijken naar Orlando Bloom :)!
Volgende dag: ZON!!!!!Ah, heerlijk! Dus hebben we gedaan wat in Noosa niets kost: op het strand liggen! Lekker lunchen bij 'Sand Cove', een baai van Noosa en lekker genieten van het weer en de sfeer.
De 24e naar Australia Zoo in Beerwah, op aanraden van onze lieve Claire! De dierentuin van Steve Irwin, erg leuk om te zien, draait ook vooral om Steve en zijn gezin, dat maakt het bijzonder. Er is ook een Wildlife Hospital naast waar we een kijkje konden nemen. Koala's met een verbandje om, een operatietafel en een slang die onderzocht wordt..Wat cool zeg! Er hangt een bordje met: word vrijwilliger! We laten wat info opsturen daarover, dan kijken we even wat dat inhoudt.
De volgende dagen bleven we in de buurt, er is namelijk een gratis 'rest area' waar we konden slapen. Van daaruit korte afstanden naar de mooie strandjes hier!
Dus lekker relaxen in Mooloolaba, Alexandra Headland en Maroochydore. Met veel BBQ's, mooie stranden en goede surfspots.

Op de 28e even naar Caloundra, geen parkeerplek te vinden, dus ergens draaien en 'BAM'! Tegen een boom!! Achterruit aan diggelen....Shit!
Meteen O'Brien gebeld (familie van Carglass), 'ja, we hebben 1 raam op voorraad, kom maar meteen, je bent zo weer onderweg'. Super! Wat kost dat? '518 dollar mevrouw'. What?! Oh man...de tranen stonden in m'n ogen...Maar het moet! Zijn we zo zuinig geweest met ons geld, eindeloos zoeken naar een goedkoop surfboard..hoppa, dikke 500 dollar weg! Wat balen!
Gelukkig werden we inderdaad erg snel geholpen door vriendelijke mensen, afdingen werkte hier helaas niet!
Maar verder gegaan met leuke dingen, surfboardjacht en naar de vuurtoren van Mooloolaba. Toch nog even genieten van de zonsondergang.

Het weekend van de 29e/30e richting Joyner/Brisbane. Mijn buurvrouw uit Vroomshoop was daar namelijk op bezoek bij een nicht van haar. Aangezien we in de buurt zijn (80km van Brisbane), even langs gereden!
Dat was erg leuk, even koffie/thee drinken met een koek erbij. Bijkletsen en toen richting de stad met de trein.
In Brisbane lekker bij de rivier gezeten die door de stad stroomt en gezellig gegeten. In Joyner in de bus geslapen en zondags een warme douche bij onze nieuwe kennissen EN een ontbijtje met een eitje! Wat heerlijk!
Weer een dagje stad voor de boeg, met de citycat (soort busdienst op het water) de rivier af en op. Dus de stad gezien vanaf het water. En een oude molen bekeken, oudste gebouw van de stad. Uiteindelijk heerlijk bij de lagoon gelegen, ook hier hebben ze een strandje/meertje nagemaakt om lekker af te koelen. Hadden we dat in Nederland ook maar! En dan ook dit weer erbij natuurlijk...
Verder is Brisbane een stad...dus we hadden genoeg gezien.
Op pad, terug naar Beerwah, we hebben namelijk in de tussentijd te horen gekregen dat we in het Wildlife Hospital mogen werken! Vanaf 31 oktober! We zijn erg benieuwd!!!

Liefs ons x

PS: Op de foto's ook meer details van onze bus!Nog steeds niet helemaal klaar..maar zo krijgen jullie een idee!

Picasa link:

• 10 November 2011 - 06:25

Ria En Bernard:

Lieve Ellenoor en Tim,
    Het is goed om even van jullie te horen.De geneugden staan in schril kontrast tot sommige ontberingen. Het weer en de temperatuur zijn bij jullie echt top. Dat zo'n ruit stuk wil gaan is een bekend fenomeen. Mijn rijschoolhouder zei altijd: "Rijd nooit verder achteruit dan nodig is". Domme pech moet je maar rekenen. Er staan veel andere dingen tegenover. De foto's zijn prachtig. Veel plezier. Alle goeds en tot de volgende keer.
    Ria en Bernard

• 10 November 2011 - 09:11

Jannie:

Lieve schatten,

Wat maken jullie toch allemaal mee!! Heerlijk!! Super cool om dat te kunnen volgen!! Inderdaad mega balen van die achterruit! Misschien kunnen jullie een soort sponsoractie opzetten bij het thuisfront?! Bij deze de eerste oproep aan iedereen: doneer 10 euro en help Noor en Tim Australië door! (Moeten jullie zelf nog ff een rekeningnummer doorgeven;))
    Hoe dan ook, super mooie foto's en verhalen om bij weg te dromen! GENIET 200%!!!

Dikke kus xx
    Ps. Cool vest!!! :)

• 10 November 2011 - 11:40

Klaas:

Leutjes,

Weer een heerlijk verhaal om even in mijn pauze (tja, je hebt werkpaarden en luxe paarden) bij weg te dromen. Ik denk dat jullie noooooooit meer kunnen wennen in NL ;0)

Veule wille nog.

XX Klaas

ps nice van!!!

• 10 November 2011 - 18:35

Janneke:

He lieverds,
    Wat heerlijk om te lezen allemaal (en leuk om te zien, want volgens mij doen jullie zo'n beetje dezelfde route als ik toen. Ik ga eens kijken of ik Abel over weet te halen ook weer te gaan :-) Dat zal vast wel lukken, maar wanneer, hoe en waarvan!?!)
    Balen van die veel te dure ruit! Maar goed, het is maar geld... er zijn ergere dingen in het leven moet je soms maar heel even denken.... (hopelijk helpt dat de pijn verzachten).
    Super gaaf dat jullie in het Wildlife Hospital mogen gaan werken!! Straks wil Tim nog DIERENarts worden.
    Nou, heeeeeel veel plezier maar weer. Was AU maar wat dichterbij, dan konden we even bij jullie op bezoek komen en mee genieten!
    xxxJan, Abel en Inieminie

• 10 November 2011 - 22:06

Els Bokhorst:

hoi tim en Noor,
    leuk verslag . zat er helemaal in tot de ruit brak ... had eigenlijk wel een beetje medelijden ook i.v.m dat surfboard ..Maar goed jullie gaan nu in het hospital werken en dan stroomt het geld weer binnen..veel plezier en kusjes Klaas en Els

• 10 November 2011 - 22:09

Els Bokhorst:

p.s leuke foto's

• 11 November 2011 - 19:57

Lau,mau En Kids:

heyehey , tim ik sprak je moeder en hoorde dat jullie t weer erg naar jullie zin hadden.
    nou ik zie t hoor ! geweldige foto`s en natuurlijk heerlijke verhalen om te lezen! das nog weer eens wat anders dan baby gehuil en poepluiers hahaha
    nog heel veel plezier en tot spreek ze

xxxxx

• 12 November 2011 - 09:59

Fishermann:

scherven brengen geluk, maar je had natuurlijk ook een duralexglaasje kunnen nemen.

Groet

• 14 November 2011 - 02:32

Tim:

Bedankt voor alle sympathie mbt de ruit! Doet ons goed! Mijn rijschoolhouder zei altijd: Boem is ho! Misschien was het daarom zo goedkoop...
    Een duralexglaasje heb ik hier niet gezien. Klinkt als een heel flexibele latexruit..Of moet je die gewoon helemaal om de auto heentrekken?

Dat idee van een sponsoractie is helemaal top, alleen gaan we jullie al proberen geld uit jullie zak te kloppen voor de koalas bij het volgende verslag, dus ga maar vast je rekening checken!

Dikke kus voor iedereen!

• 15 November 2011 - 03:02

Familia De Antigua:

Hola!!!
    Nou, heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Echt super super balen van die ruit zeg. En nog geen lekke band gehad? Wij alweer 2 in 1 week tijd. Dan gaan we even naar de Pinchazo, de lokale bandenplakgarage om de hoek, en die maakt het effe weer voor 2 euro!
    Dat supermooie blauwe water ziet er helemaal geweldig uit. Jullie willen echt nergens anders meer zwemmen en al helemaal niet in de koude donkere Noordzee...hahaha!!!
    Ok, twee ukken willen aandacht! Heel veel liefs en un abrazo grande grande grande!!!
    Chrissie, Alessie, Val en Constant!

• 15 November 2011 - 14:26

Lisa Van Beelen:

cole fotoos! ben kei benieuwd naar jullie verslag van de dierentuin! vet gaaf!! over een weekje kom ik jullie kant op!

Liefs en tot snel!
    Lisa